Basil - arugula pesto ☀ Песто с босилек и рукола





След вчерашния ми набег до Ситняковския пазар, който колкото и да не прилича на лелеяните от мен фермерски пазари по света, все пак предлага някои екзотики, се прибрах с няколко китки босилек, рукола, и кедрови ядки. Отдавна си мислех да опитам вариант на домашно песто не само с босилек, и свежата широколистна рукола, която ми е любима като вкус, мисля свърши чудесна работа. За да не бъде импровизацията само в зелените подправки, смесих кедровите ядки с лешници и добавих малко чесън. Пармиджаното и зехтинът обаче си останаха неизменни :)



За бурканче от около 180 мл:
1 голяма връзка босилек, само листата
1 средно голяма връзка широколистна рукола
1 едра скилидка чесън
50 г кедрови ядки
50 г лешници
50 г пармиджано
60-80 мл зехтин
1/2 ч.л. розова хималайска сол



Сложете листата босилек и рукола заедно с ядките, солта и чесъна в кухненски робот и ги блендирайте. Добавете нарязаното или настъргано пармиджано и част от зехтина, продължете да блендирате. На мен ми се налагаше да спирам робота от време на време и да обирам сместа от стените. Добавяйте зехтина на тънка струйка, докато сместа стане хомогенна и плътна. Пресипете в стъклен съд, и съхранявайте в хладилника. Можете да го запазите за 4-5 дни, като ако не употребите всичкото наведнъж, долейте със зехтин.
Скоро - варианти за употреба на песто :)



Коментари

  1. Ееее страхотна публикация! Обожавам песто, а сега ще знам как да си го приготвя сама у дома. Снимките ти са невероятни, различни от това, което снимаш като стил, а тези много ме радват.

    ОтговорИзтриване
  2. С нетърпение чакам вариантите за употреба на песто. Аз също често си приготвям сама вкъщи.
    Последно си приготвих песто от джоджен и стана много приятно и свежо.

    Слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми допада тази идея за песто! Съвсем скоро и аз бях на тази вълна... Снимките са страхотни! Хубав и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Снимките са страхотни явно имате професионален поглед върху нещата. Ще пробваме вашата рецепта.

    ОтговорИзтриване
  5. Много уютни снимки, ако мога така да се изразя!Страхотни! Иска ти се да си там и да вдъхнеш от ароматите на свежите билки....

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации